لزوم بازاندیشی فرهنگی در حوزه روابط عمومی/ باید روشهای مولتی مدیا و تصویری پررنگ شود
به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اولین همایش مجازی «رسانهها و روابط عمومیها» با شعار روابط عمومی؛ تعامل، حمایت و مانعزدایی به همت دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه و اداره کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی صبح امروز در این واحد دانشگاهی برگزار شد.
نشست اول با موضوع روابط عمومی و تحولات آینده ایران با حضور محمدرضا رسولی، معاون دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه واحد تهران مرکزی و دبیر علمی همایش، بیتا شاهمنصوری، مدیر گروه ارتباطات، روزنامهنگاری و رسانه واحد تهران مرکزی، مهناز رونقی، مدیر گروه مطالعات فرهنگی واحد تهران مرکزی، داوود زارعیان، استاد ارتباطات و معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران، خسرو رفیعی، ئیس هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران، امیرعباس تقیپور، قائم مقام شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی کشور و مدیرمسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات و امیر عبدالرضا سپنجی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.
مهناز رونقی، مدیر گروه مطالعات فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در این همایش گفت: با توجه به تکنولوژی جدید و تغییراتی که در شیوع کرونا ایجاد شده نیازمند بازتعریف و بازاندیشی فرهنگی در حوزه روابط عمومی هستیم و نیاز به تغییر گفتمان در این زمینه داریم.
وی افزود: در فضای پسا نوگرایی نیاز به تغییر مخاطب در حوزه روابط عمومی داریم، باید مطالب گذشته روابط عمومی را باید بروز کنیم و فضای جدیدی در این حوزه شکل دهیم. همچنین باید از نیروهای جوان در روابط عمومی سازمانها استفاده کرد.
مدیر گروه مطالعات فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی بیان کرد: نوع آموزش من در کلاسهایم با سالهای گذشته متفاوت است و نشاندهنده این است که در تعاریف روابط عمومیها نیز بهطور کلی باید بازنگری شود. همچنین باید روشهای مولتی مدیا و تصویری در روابط عمومیها پررنگ شود.
رونقی گفت: باید به فهم روابط عمومی توجه بیشتری شود. در واقع روابط عمومی تکنیک نیست و فلسفه است. همچنین حلقههای مفقوده بین ارتباط فضای عمل و اجرا، بین روابط عمومی و مدیران ارشد و بین روابط عمومی و مردم وجود دارد گه باید در این حوزه تلاش شود تا فهم روابط عمومی ارتقا یابد.
انتهای پیام/۴۱۱۸/
انتهای پیام/